Fluidic air lubrication

Stosowanie smarowanie powietrzem zapewnia lepszą ekonomikę floty i zrównoważony rozwój poprzez zmniejszenie tarcia podczas poruszania się statków po wodzie. Jednak tradycyjna technologia smarowania powietrzem nie przyniosła obiecanych rezultatów. Zmienia się to dzięki smarowaniu pneumatycznemu, opatentowanemu rozwiązaniu Alfa Laval. Integracja fluidyzacji - kontroli ciśnienia i przepływu płynu za pomocą precyzyjnie ukształtowanych kanałów, bez żadnych ruchomych części - umożliwia niezawodną

Alfa Laval OceanGlide fluidic air lubrication system

Prosta droga do oszczędności energii

  • Technologia wykorzystująca układy hydrauliczne wytwarza równomierną, dynamiczną warstwę powietrza przy użyciu niewielkiej liczby sprężarek
  • Indywidualnie sterowane sekcje umożliwiają pełną optymalizację warstwy powietrza
  • Oszczędność paliwa do 12% zmniejsza emisję CO2 i wpływa na poprawę wskaźników EEDI, EEXI i CII

Układy hydrauliczne spełniają wymagania związane ze smarowaniem powietrzem

Idea smarowania pneumatycznego jest prosta: zmniejszyć tarcie między kadłubem statku a otaczającą go wodą za pomocą wtryskiwanej warstwy powietrza. Mniejszy opór oznacza mniejsze spalanie paliwa, czyli mniejsze wydatki i mniejszą emisję CO2 do atmosfery. Ponadto oznacza to mniejszy poziom hałasu na morzu - z mniejszym natężeniem hałasu na pokładzie jako dodatkową korzyścią.

Choć idea jest prosta, smarowanie powietrzem jest trudne do zrealizowania w praktyce. W przeszłości systemy smarowania powietrzem wymagały poważnych modyfikacji statków, zapewniając jednocześnie bardzo niewielkie korzyści. Alfa Laval OceanGlide zmienia to równanie, integrując technologię fluidalną z rozwiązaniem.

Dlaczego technologia hydrodynamiczna stanowi istotną różnicę?

Technologia hydrodynamiczna to kontrola ciśnienia i przepływu cieczy za pomocą precyzyjnie ukształtowanych kanałów, bez żadnych ruchomych części. Łącząc smarowanie powietrzem z technologią hydrodynamiczną, OceanGlide umożliwia inteligentniejsze tworzenie i optymalizację warstwy powietrza:

  1. Drobne, jednolite pęcherzyki (które łączą się niemal natychmiast) są wytwarzane z bardzo wysoką wydajnością przez oscylatory fluidalne, co zmniejsza zapotrzebowanie na sprężarkę.
  2. Równomierna warstwa powietrza jest generowana na całym płaskim dnie zbiornika, dzięki czemu cały zbiornik korzysta ze zmniejszenia oporu.
  3. Pokrycie jest zapewniane w sekcjach przez pasma dystrybucji powietrza, z których każde może być niezależnie kontrolowane w celu optymalizacji warstwy powietrza.

 

Dzięki technologii hydrodynamicznej OceanGlide wytwarza 240 000 pęcherzyków powietrza na sekundę i metr, pokrywając cały obszar płaskiego dna.

Co umożliwia zastosowanie smarowania powietrzem ?

Warstwa powietrza utworzona przez fluidalne smarowanie powietrzem zmniejsza tarcie między kadłubem a otaczającą wodą o 50-75%. Alfa Laval OceanGlide zapewnia sprawdzone, niezawodne oszczędności paliwa do 12%, co skutkuje niższą emisją CO2 i znaczną poprawą EEDI, EEXI i CII. Mimo to rozwiązanie jest szybkie i łatwe w instalacji - nie wymaga skrzyń morskich, dużych otworów w kadłubie i zaledwie jednej sprężarki.

Fluidic air lubrication Tharsis