Przygotowanie paliwa do spalania
Jednym z największych wyzwań stojących przed armatorami jest zachowanie równowagi pomiędzy wydajnością silnika, kosztami paliwa i zgodnością z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Równowaga ta staje się coraz bardziej skomplikowana, gdy do tradycyjnych wyborów dołączają nowe, nieznane rodzaje paliwa. Niezbędne jest rozwiązanie wspomagające, które dostarczy do silnika okrętowego odpowiednie paliwo we właściwym czasie, spełniając warunki zapewniające płynną pracę.
Technologia kondycjonowania paliwa zapewniająca płynne, przyszłościowe działanie
- Bezpieczne i wydajne kondycjonowanie tradycyjnych paliw, paliw o niskiej zawartości siarki i najnowocześniejszych paliw alternatywnych
- Inteligentna automatyzacja zapewniająca płynne, precyzyjne zwiększanie dawki i dokładne dopasowanie do wymagań silnika
- Automatyczna obsługa wielu paliw z oddzielnych zbiorników serwisowych za jednym naciśnięciem przycisku
- Stała, automatyczna zmiana paliwa niezależnie od obciążenia silnika
- Intuicyjny interfejs HMI do sterowania wszystkimi funkcjami i urządzeniami, zapewniający łatwy dostęp do wszystkich danych systemu
Oryginalny moduł kondycjonowania paliwa Alfa Laval (FCM) otworzył nowe możliwości w zakresie systemów wspomagania paliwa, a przez lata kontynuowaliśmy rozwój i optymalizację naszej oferty. Nasza technologia:
- Optymalizuje temperaturę, ciśnienie i lepkość paliwa, aby dopasować je do specyfikacji silnika.
- Upraszcza i zabezpiecza wymianę paliwa dzięki zaawansowanej automatyzacji
- Doskonale dostosowuje się do dzisiejszych paliw - w tym paliw o niskim punkcie zapłonu, takich jak LPG i metanol - platforma FCM rozszerza się, aby zająć się nowymi paliwami na horyzoncie.
Z myślą o amoniaku
Alfa Laval ciężko pracuje nad zadaniem dekarbonizacji przemysłu morskiego i osiągnięcia celów redukcji emisji gazów cieplarnianych. Po sukcesie z trudnymi paliwami, takimi jak metanol i LPG, nadszedł czas, aby przenieść kondycjonowanie paliwa na wyższy poziom: pracując nad bez emisyjnym amoniakiem.
Proszę posłuchać Niklasa Dahla, wiceprezesa i szefa działu Marine Separation, który przedstawia dostępne możliwości.
Zachęcamy do pobrania białej księgi na temat amoniaku jako paliwa żeglugowego
W sierpniu 2020 r. firmy Alfa Laval, Hafnia, Haldor Topsoe, Vestas i Siemens Gamesa opublikowały raport "Ammonfuel - an industrial view of ammonia as a marine fuel" oparty na ich własnej wiedzy przemysłowej i wkładzie wielu kompetentnych podmiotów przemysłowych.
Wychodząc naprzeciw dzisiejszym wyzwaniom
Proces zmiany paliwa
Większość statków wykorzystuje więcej niż jeden rodzaj paliwa, aby łatwiej spełnić wymagania dotyczące emisji, ale zmiana paliwa może być niebezpieczna i kosztowna.
Przepisy dotyczące emisji
Aby zachować zgodność z limitem emisji siarki do 2020 r., właściciele mają do dyspozycji szeroką gamę paliw, a to, co jest wygodne dzisiaj, może nie być najlepszym wyborem na jutro. Im szybciej zapewnią sobie Państwo elastyczność paliwową, tym lepiej.
Lekkie paliwa
Lekkie paliwa, takie jak MGO, są lepsze dla środowiska, ale stwarzają nowe wyzwania dla silników i układów paliwowych.