Wyposażenie statków i rozwiązania dla metanolu jako paliwa
Napędzanie nowego etapu dekarbonizacji
Metanol jest kolejnym krokiem na drodze przemysłu morskiego do bezemisyjnej przyszłości. Obiecuje on zmniejszyć emisję CO2 o 95%, jednocześnie zmniejszając lub eliminując inne emisje ze statków. Jeśli będzie produkowany z odnawialnych, zielonych źródeł, może doprowadzić nas do poziomu neutralności węglowej. Jednak metanol będzie wymagał nowych technologii i innego sposobu patrzenia na bilans energetyczny na pokładzie statku. Alfa Laval jest w czołówce producentów rozwiązań dla metanolu i jest gotowa współpracować z Państwem w tym procesie.
Przewód paliwowy i spalanie metanolu
Metanol jest paliwem o niskiej temperaturze zapłonu, które stawia nowe wymagania w zakresie zaopatrzenia w paliwo i spalania. Rozwiązania Alfa Laval znajdują się w czołówce pod tym względem.
Rozwiązania w zakresie kondycjonowania paliwa
Alfa Laval FCM Methanol to system zasilania paliwem o niskiej temperaturze zapłonu (LFSS), sprawdzony podczas ponad 100 000 godzin pracy. Pierwotnie opracowany dla silników dwusuwowych zasilanych metanolem, obecnie może być również wykorzystywany do zasilania silników czterosuwowych i kotłów Alfa Laval Aalborg. Posiadanie jednego rozwiązania LFSS dla ich zróżnicowanych potrzeb oszczędza miejsce i energię w maszynowni.
Umożliwienie przejścia na metanol jako paliwo
Dowiedz się, dlaczego Alfa Laval FCM Methanol jest wiodącym wyborem systemu zasilania paliwem o niskim punkcie zapłonu (LFSS) w dzisiejszych projektach metanolowych. Ten krótki film wyjaśnia, dlaczego potrzebne jest coś więcej niż pompa i pokazuje, jak FCM Methanol radzi sobie z wyzwaniami - od elastycznej instalacji po spokój podczas pracy.
Rozwiązania dla kotłów Aalborg
Kotły Alfa Laval Aalborg, zbudowane w oparciu o stuletnie doświadczenie w dziedzinie techniki cieplnej, są przygotowane do pracy z metanolem, dzięki naszej przyszłościowej koncepcji palnika MultiFlame. Uzupełniając naszą wiedzę na temat spalania, prowadzimy obecnie testy metanolu na dużą skalę w Centrum Testowo-Szkoleniowym Alfa Laval.
Wymiana ciepła
Półspawane wymienniki ciepła Alfa Laval są idealne do pracy z metanolem, który ma charakter korozyjny. Unikalny system uszczelnień Alfa Laval RefTight™ zapewnia dożywotnie uszczelnienie pomiędzy spawanymi laserowo kanałami, a gładka powierzchnia tworzy szczelne, jednolite uszczelnienie na całym pierścieniu uszczelki.
Energia z odpadów
E-PowerPack Alfa Laval wykorzystuje technologię Organic Rankine Cycle (ORC) do wytwarzania energii elektrycznej z dowolnego źródła ciepła znajdującego się na pokładzie. Umożliwiając wykorzystanie całej dostępnej energii odpadowej, nawet gdy zapotrzebowanie na parę jest minimalne, pozwala na utrzymanie ekonomiki zużycia paliwa pomimo wyższych kosztów metanolu.
Metanol i zapotrzebowanie na energię
Oprócz tego, że metanol ma inne właściwości w porównaniu z tradycyjnymi paliwami, zmieni on dynamikę energii na pokładzie.
Alfa Laval dostarcza rozwiązania pozwalające utrzymać równowagę energetyczną.
Wytwarzanie energii elektrycznej
Metanol zawiera mniej energii niż tradycyjne paliwa, co oznacza, że potrzebna będzie dodatkowa energia. Aby uzupełnić bilans energetyczny, Alfa Laval wraz z wiodącymi partnerami opracowuje wysokotemperaturowe ogniwa paliwowe z membraną protonowymienną (HTPEM) dostosowane do zastosowań morskich.
Odzyskiwanie ciepła odpadowego
Kocioł spalinowy Alfa Laval Aalborg Micro wspiera efektywność energetyczną na wiele sposobów. Podłączony do kotła opalanego gazem, dostarcza parę do wspólnego bębna parowego, redukując potrzebę użycia palnika. Używany z E-PowerPack i płytowym wymiennikiem ciepła, dostarcza wodną energię cieplną w temperaturze, która maksymalizuje moc wyjściową.
Centrum testowe i szkoleniowe Alfa Laval
W Centrum Testowo-Szkoleniowym Alfa Laval trwają prace nad innowacjami niezbędnymi do pracy z metanolem na pokładzie samolotu. Na powierzchni 2800 m2 znajduje się unikalny ośrodek badawczo-rozwojowy, który zapewnia dogłębną wiedzę na temat obchodzenia się z metanolem, spalania metanolu i technologii ogniw paliwowych. Wysiłki te zapewnią bezpieczeństwo i wydajność na przyszłych statkach zasilanych metanolem.