Audyt wydajności i program CIP gwarancją pozyskania lojalnych klientów
Alfa Laval zasugerowała jednemu z największych na świecie producentów etylenu, że audyt wydajności może dokładnie określić, czy 11 płytowych wymienników ciepła innego producenta wymaga czyszczenia. W tym czasie, firma była sceptycznie nastawiona. Cztery lata i setki tysięcy euro oszczędności później, są bardziej niż przekonani.
DATA 2023-11-28Kiedy Alfa Laval po raz pierwszy skontaktowała się z gigantem petrochemicznym z Zatoki Arabskiej, co roku wykonywano ręczne czyszczenie chłodnic wody morskiej. Było to kosztowne, czasochłonne i powodowało niepotrzebne zużycie uszczelek i płyt.
Audyt wydajności Alfa Laval umożliwia efektywną pracę służb utrzymania czystości
Alfa Laval zasugerowała przeprowadzenie audytu wydajności w celu zebrania i przeanalizowania danych dotyczących rzeczywistych warunków pracy i określenia stopnia czystości płyt bez konieczności otwierania urządzeń. Analiza byłaby również w stanie wskazać, czy czyszczenie powinno być wykonywane za pomocą Cleaning-in-Place czy ręcznie.
Początkowo firma myślała, że to brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe - zwłaszcza, że urządzenia były dostarczane przez innego producenta. Wiedzieliśmy, że to nie jest zbyt piękne, by mogło być prawdziwe, i postanowiliśmy to udowodnić." SAMER TYBA, ALFA LAVAL SERVICE, ARABIA SAUDYJSKA I BAHRAJN
Extended Performance Agreement jest gwarancją w 100% zadowolonego klienta.
Firma szybko zauważyła wydłużony czas pracy i bardziej efektywne chłodzenie. Czas czyszczenia został zredukowany ze 150 roboczogodzin do 24 dzięki przejściu z czyszczenia ręcznego na CIP. Firma była również w stanie zapewnić, że jednostki będą w dobrym stanie przed krytycznym okresem letnim.
Znacznie spadają koszty utrzymania
Ponadto, budżet przedsiębiorstwa na utrzymanie ruchu drastycznie się zmniejszył od momentu wdrożenia systemu Cleaning-in-Place zamiast ręcznego czyszczenia. Firma, zadowolona z osiągniętych wyników, kilkakrotnie przedłużała umowę z Alfa Laval.
Usługi serwisowe Alfa Laval
Portfolio usług serwisowych 360° Alfa Laval gwarantuje realizację potrzeb w każdym zakresie i przez cały cykl życia urządzenia - od uruchomienia, użytkowania, doradztwa i rozbudowy - do usług monitorowania — co pozwala zapewnić maksymalny czas użytkowania pomiędzy serwisami, dostępność części i optymalizację działania.
Dopasowanie do potrzeb
Umowy serwisowe są rozwiązaniami dopasowanymi do indywidualnych potrzeb klienta, które łączą w sobie dowolne usługi z oferty Alfa Laval 360° w określonym czasie.
O kliencie
Klientem jest wiodący saudyjski producent petrochemiczny - producent miliona ton etylenu rocznie i drugi co do wielkości producent dwutlenku tytanu na świecie.